Уважаеми клиенти, желаем да Ви информираме, че сайта абв.бг има проблеми с изпращането на електронна поща,  за това няма да получите имейли от нас. Ако имате възможност използвайте друг имейл за регистрация или поръчки.
Полезни съвети

Как да изберем ролери

Изборът на правилните ролери е важно решение. Трябва да знаем, колко важни са твърдостта и размерът на колелата и лагерите. Правилните ролери ще те накарат да се чувстваш комфортно дори при по-високи скорости. 

От какво се състоят ролерите?

   A - Спирачка

   B - Скелет

   C - Рамка

   D - Щраймер

   E - Вътрешен чорап

   F - Колела

   G - Обувка

   H - Лагери

Размер на колелата

Размерът на колелата е един от най-важните параметри при избора на ролери. За начинаещите са по-подходящи колелата с малък диаметър. По-опитните могат да избират ролери с колела с по-голям диаметър. Колкото по-големи колела имат ролерите, толкова по-трудно се запазва равновесието върху тях и толкова по-висока скорост развиват.

 

 

Твърдост на колелата

Твърдостта на колелата при inline ролерите се обозначава в „А“ степени. Колкото по-висша степен са колелата, толкова по-твърди са. Твърдите колела са подходящи за напредналите, които предпочитат колела с по-голям диаметър или за хората с по-високо тегло.

Лагери

От лагерите зависи развиването на скоростта и гладкото движение на колелата. Те се обозначават с числата 3, 5, 7 и 9. Колкото по-високо е числото, толкова по-качествени са лагерите и толкова по-висока скорост развиват. Същевременно и издръжливостта им е по-дълга. Препоръчваме следното:

Спирачка

За каране с цел рекреация препоръчваме ролерите да разполагат със спирачка на петата, която да се научите да използвате ефективно. Повечето фитнес ролери разполагат с такава спирачка. Спирането с петата е най-ефективния и най-евтин метод, затова не препоръчваме премахването на спирачката за петата.

 

С течение на времето тази спирачка се износва и се нуждае от смяна с нова. Скоростта на износването ѝ зависи както от твърдостта ѝ, така и от честота на използване. Например при спиране по време на каране по 2 километрово нанадолнище можем да изхабим до една трета от спирачката.