Как да изберем waveboard (уейвборд)
Карането на уейвборд влияе добре на тялото. Извършваните движения по време на карането му не натоварват ставите, тренират мускулите и подобряват координацията на движенията и равновесието. Тези движения са много подобни на движенията, извършвани по време на каране на сноуборд, ски или ролери.
Всеки може с лекота да започне карането на уейвборд, без да се нуждае от предишен опит. Уейвбордовете са подходящи за каране върху всякакви гладки и твърди настилки като асфалт, бетон и настилки в зали.
Колелата на уейвборда
Изборът на качествени колела се препоръчва на всеки, който желае да кара своя уейвборд често. Необходимо е да сме наясно с факта, че за разлика от скейтбордовете, уейвбордовете разполагат само с две колела. Това означава, че те са много по-интензивно натоварвани. Предимно задното колело е натоварвано с по-голяма тежест. Некачествените колела могат да бъдат изхабени и за няколко часа при каране върху горещия асфалт през лятото.
Как да познаем качествените колела? Препоръчваме първо да обърнеш внимание на марката на колелата. В идеалния случай избираме същата марка колела, каквато е и марката на уейвборда. Това ни дава сигурност, че сме избрали колела, специално създадени за нашия уейвборд.
Важни са и твърдостта и размерът на колелата. Подходящата твърдост на колелата за каране на уейвборд е със стойности 84-90А. По-меките колела са изхабяват много бързо.
Размерът на колелата за уейвборд трябва да е между 76 и 80 милиметра. В случай че караме уейвборда само от време на време или избираме колела за по-малки деца, можем да се спрем на избора на обикновени колела, произведени от не толкова известна компания. След известно каране можем да разменим позицията на колелата, защото задното е по-натоварвано и се изхабява по-бързо.
Caster
Caster-ът е частта на уейвборда, за която е закрепено колелото. Всъщност, това е една от най-натоварваните му части. Цената на caster-а е около 20 лева. При него са най-важни предимно 2 неща.
a) Материал – вид и дебелина
Идеалният caster е създаден от стомана. Съществуват и модели, създадени от алуминиева сплав. При алуминиевите сплави е изключително важна тяхната издръжливост. Некачественият caster може да се счупи и да предизвика падане и травми.
b) Лагери
Лагерите трябва да са качествено обработени обвивки. Те издържат на огромно натоварване, което е предизвикано по време на каране на уейвборда и най-вече по време на скачане с него. По-евтините и некачествени лагери са с обвивка, която не е много добре обработена и се повреждат много по-лесно и изискват по-честа смяна с нови.
Caster-ът може да се повреди по-лесно при употребата на некачествени лагери. Повреденият caster се познава по засичането му по време на въртене. Необходимо е да изясним, дали ще ползваме често уейвборда или не. Честото каране на уейвборд изисква по-качествени части. Ако караме само от време на време, можем да изберем и от по-евтините варианти, които са с по-краткотраен живот.
Форма на уейвборда
a) Дъски
Дъските на уейвбордовете трябва да са с по-високи крайни части в сравнение със средната им част. Това помага на ездачите да запазят по-лесно стабилността по време на каране и правене на трикове.
b) Подложка
Подложките предпазват от прекаленото накланяне в завоите и по време на правенето на трикове, което в противен случай води до падане. Качественият уейвборд е с правилно регулиран наклон на подложките.
c) Тръба
Тръбата в средната част свързва двете части на дъската. В най-добрия случай е създадена от стомана. Правилната твърдост и качество на материала на тръбата оказват значително влияние по време на карането на уейвборда.
Повърхност на уейвборда
Повърхността на уейвборда е отговорна за сцеплението на обувките със самата дъска. Шкурката с малки пластмасови издатини (т.нар. 3D шкурка) трябва да разполага с достатъчно високи и остри издатини, които да осъществяват добър контакт с подметката на обувката.
В случай че повърхността на дъската не е качествена, може да предизвика леко хлъзгане на обувките по нея. Това може също да доведе до падане и контузии. Тези шкурки са опасни при каране по време на дъждовалежи, защото сцеплението е значително понижено.